vår kära hyresvärd

jag tror jag ska sluta tvätta i min tvättstuga, det är nog lättare att ta med all smutstvätt hem till mamma på tåget när jag åker hem. Tunabyggen kan vara de minst samarbetsvilliga människorna på denna jord. ringde till felanmälan för att ccentrifugen gått sönder och gick inte att öppna med mina kläder i. jag förklarar, på ett väldigt trevligt sätt faktiskt, problemet och det första jag får i örat av tanten där är den största suck jag nåååågonsin varit med om. hon förklarar sedan för mig, och låter uttråkad som aldrig förr, att alla mekaniker fikar nog nu så det går nog inte att få tag i nån direkt. FIKAR? jag frågade snällt, men du tror inte att de kan skjuta upp sin fika i 5 min så jag kan få mina kläder så kan de fika vidare? men jag får slängt i örat på mig att så kan man ju fatkiskt inte göra! blir sen iaf kopplad till en mekaniker som förklarar att jag kan inte komma förens kvart i 10 men jag förklarar att jag ska vara i skolan 10, jag har planerat allt det här efter det. men han var väl kanske en väldigt viktig del i tunabyggen för han satt då minsann i möte med räddningstjänst. men iaf så kom han och rusade in och öppnade luckan och  förklarade hur jag skulle gör aom det hände i framtiden och rusade ut. jag han knappt säga hej till honom. men det absolut roligaste är att visst jag fick ut mina kläder men ccentrifugen fungerar fortfarande itne...så nu vet jag ju hur jag ska öppna och stänga luckan på en trasig centrifug men kläderna blir ju tyvärr inte torrare av det! men inte är jag bitter, jag får ju bara tumla mina kläder dubbelt så lång tid och ha dyblöta kläder i hela lägenheten! uunderbart! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback