fjäderhelveten och påskris

Alltså jag gillar ju alla helger och grejer men påsken måste vara den mest ovärda helgen av alla. Visst det var jätte roligt när man var liten, skärtorsdagen började jag se fram emot strax efter jul om inte innan. Jag älskade att jag och miia och linda satt och gjorde fina påsk kort för att sen gå ut och jaga godis i hela fanna. Hahahahhaha, en gång fick jag gråsten med florsocker på. Det måste ha varit det roligaste, fast inte just då kanske. =P Men nu alltså, jag vill inte ha godis för det äter jag aldrig upp. Jag gillar inte maten som ska ätas enligt tradition. Och visst, jag går gärna ut i helgen men att betala över 100 spänn för att gå på joar och träffa samma människor som alltid och bara kunna prata med människor på toaletten är inte okej. Funderar på att hänga med jani på kryssning på fredag men vet inte om jag orkar riktigt. Skönt att bara få ta det lugnt också. Men då kommer det sluta på joar. puuuuuust.

Ja idag var jag ute och åkte buss också. Förjäkla värdelöst att spendera en dag på det viset alltså. Men det gick ju hyfsat bra. jag kollade igenom en del av högen jag fick ihop och det är bara typ 2-3 stycken som inte funkar.

och jag är så ledsen. Esters orkester har återuppstått men de har konsert nästa lördag klockan 4 och då börjar Återskens matiné föreställning, så jag kan inte gå på den. Fast även om jag kunde skulle det inte bli samma sak som förra gången när vi stog i skolparken och garvade så vi höll på att kissa på oss. Hoppas, hoppas de kan få komma till måndagskväll i sommar. Då ska jag fan se till att sluta tidigare på jobbet så vi kan dra ihop gänget och kolla på dom. Esters orkester är en massa mongolider och andra utvecklingsstörda ungdomar som är med i ett band och spelar och sjunger tillsammans med sina skötare. Alltså, det är det roligaste jag har varit med om någonsin. Jag vet att det inte är meningen att man ska skratta åt dom men dom är ju så söta och det är ju inte för att vara elak jag skrattar. en solig måndag, några öl, en anton och esters orkester, det är nog himelriket! =P

Nu ska Tusse och jag sova och fortsätta planera hur vår lägenhet ska inredas! =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahahah, Terese du är ond!! :)

Postat av: Terese

hahah, nej absolut inte ;) jag som älskar alla varelser som gud skapat =P

2009-04-13 @ 04:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback