0-100

Haha, nu har jag fatt fart i den har igen. Askul. Inte manga lasare, men det ar inte det jag stravar efter heller.

Tankte att jag skulle beratta vad som hander har nere hos oss.
Befinner mig i Thredbo, pa 1400 meters hojd ovanfor vattenytan, mitt emellan Sydney och Melbourne typ. Det har ar en liten by med ungefar 50 permanenta invanare aret om. Den narmsta byn dar det finns en skola och lite sant ar 40 minuter harifran, Jindabyen, varldens hala som kryllar av dodliga ormar. Den narmaste staden ar Cooma, 1h10min harifran och sen har vi Canberra 2h30min harifran. Och Fran Sydney tar det ungefar 6-7 timmar hit. Nar jag satt pa bussen ner hit sa forstar man hur stort det har landet ar, det ar sanna fruktansvarda avstand mellan allt. Det roligaste jag sag fran bussfonstret var en skock med sheeps uta i ingenstans. Jag hade inte sett ett hus pa 10 minuter och jag sag inget pa minst 10 minuter till. Dom var bara dar ute helt sjalva. Och sen sjalvklart en massa kanguruer och wallabys =)

Vi kommer att vara kvar har i Thredbo i typ en manad till, tills vintersasongen ar over. Och da beger vi oss upp mot Cairns som det verkar nu. Forsoka hitta nan island resort att jobba pa och kunna sola och bada. Herregud vad jag langtar. Da kan man snorkla vid barriarrevet och det kommer att vara sadar ackligt varmt att man svettas bara av att tanka. =) Underbart!

Sen framat Januari ska vi borja bege oss ner mot Melbourne. Det basta vore om vi kan fa tag pa nan billig bil och bila ner hela kusten, det vore riktigt nice. Men det kan bli en aning dyrt, vi far se. Men vi ska iaf vara nere i melbourne i ett par veckor innan vi aker hem. For den 23e feb sa ska vi pa Iron Maiden dar nere och sen gar flyget hem den 26e.

Vi har varit borta i over 6 manader nu. Helt sjukt vad tiden gar fort. Och jag maste erkanna att jag saknar Sydney som satan. Sa himla mysig stad, den ar ju sa stor men det gar att ga overallt. sa manga sma fororter pa gangavstand. Vi bodde i en av dom fororterna, det tog ungefar 20 minuter att kommer ner till stadskarnan, sa det var ju inga problem att ga hem efter krogen och sant. Glebe hette det dar vi bodde, helt underbart, bestog egnetligen av en gata med en jakla massa restauranger. Sen fick jag ett jobb typ 4 minuters gangvag fran hostelet sa det var ju kalas. Varldens skummaste jobb, men det var spannande. I sverige skulle man aldrig ha anstallt nan att gora det jag gjorde. Jag brande skivor till deras seminarium, packade brev och skickade, gjorde iordning material till workshops. had jag varit kvar dar hade jag nog kunnat fa ratt mycket mera arbetsuppgifter ganska snart, men da fick jag ju det har jobbet istallet och akte direkt! =)

Nar vi kom ner till oz bodde vi pa ett riktigt flashpacker stalle. Skit kul var det, Wake up. Mitt i china town med helt underbara kines och thaistallen overallt. och framst sa hade vi Paddys market. En stor jakla marknad som var oppen alla dagar forutom mandagar. Man hittade sa mycket roligt, och framforallt billigt. Kristin hittade nat underklades stand och kopte pa sig en jakla massa bhar, jag kopte t-shirts och skickade hem. och dom hade helt sjukt billiga och frascha frukter och gronsaker. Wake up hade en massa saker pa gang hela tiden, varje lordag var det temafester, sondagar och tisdagar var det quizes (jag gillar tisdagsquizen bast, en riktig snygging till quizmaster) och varje torsdag var det ett sjukt bra liveband. En av dom killarna kommer vi garanterat att se mer av i framtiden, valdigt talented. Sen flyttade vi som sagt till Glebe, till ett langtids hostel dar vi efter ett par veckor av hemska roomis motte Helen och Terlie. Vi bodde tillsammans i nastan tva manader och vi bondade och haller fortfarande kontakten. terlie kommer att flytta ner till Melbourne snart sa vi ska halsa pa henne nar vi kommer dit. och vi ska tillbaka till Sydney for att traffa Helen innan hon aker tillbaka till UK.

Nu blev det ett langt inlagg. Hoppas ni orkade lasa hela. Kommer nog att uppdatera mera om vad som hander har i Thredbo nasta gang. Egentligen sa bor vi i misar, men jag trivs ganska bra har i big brother. =) haha

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback