Sjukling

Jobbar igen, som vanligt. Skillnaden nu ar att jag ar sjuk. Eller sjuk och sjuk, har en feber som kommer och gar och en forkylning som ar ratt anstrangande. Hostar som en gnu, vilket ar valdigt drygt nar man spenderar mesta delen av tiden med att sitta i telefon. Inge skoj och hosta dom i orat. Men jag vet inte varfor jag inte sjukanmaler mig. Satt just och tankte pa det. Men jag har aldrig sjukanmalt mig pa nagot jobb. Visst att jag sket i vissa forelasningar i skolan men det gjorde ju oftast ingen skillnad.

Och forut har jag ju faktiskt haft andra manniskor som kan hoppa in istallet for mig. men nu ar det ju bara jag och paul och sam, och sam jobbar i restaurangen pa kvallarna sa jag far typ daligt samvete for att paul ska behova vara har hela dagen. Sjukt att ens tanka sa, jag vet, men kan inte hjalpa det. Och jag jobbar till troligtvis 11 ikvall for det ar en som kommer in ungefar da och sen borjar jag 7 imorgonbitti. Det ar ju inte direkt sa man har tid att bli battre heller. Fast samtidigt sa har jag ju inte rad att vara sjuk. Hyran maste ju betalas och jag har 6 manader kvar i oz och man vet ju inte hur latt det ar att fa jobb efter det har heller. Usch nu blev jag stressad over det ocksa. Men nu skulle jag helst av allt vilja ga hem och sova. Kanske kan se om sam vill jobba nagra extra timmar nar det har blivit lugnt i restaurangen. For jag hostar snart lungorna ur mig och har en aning svart att halla mig vaken.

Ja, jag tycker valdigt synd om mig sjalv for tillfallet. Och saknar mamma gor jag ocksa. men ja, bara 3 och en halv timme kvar tills jag far ta mig hemat. tackochlov sa bor vi valdigt nara. husen star ungefar 2 meter ifran varandra, sa jag behover bara ga runt huset till baksidan for att ta mig till min sang. som sakerligen ar alldeles iskall for var varmeflakt borjar ge upp tror jag.

bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback