schleten till tusen

Shit pommes, schleten, ja tack.

Igar var festen som vi alla vantat pa, anthonys och raffs fodelsedagskalas. Dum som jag var sa glomde jag ju saklart kameran, men alla andra tog en jakla massa kort hela tiden sa nat ska man val kunna fa tag pa. Jag hade ju trott att jag skulle vara ledig idag, som jag varit i stort sett alla andra mandagar. Men igar sa fick paul (min chef) for sig att jag minsann skulle jobba tidigt skift idag. Sa kom i sang vid 5, vaknade av att sangen inte var still runt 6 (kristin och brendon as usuall, alltid lika kul.....) sen var det bara att knalla ner hit vid 7. Alla maste ju se hur schleten jag ar, men a andra sidan sa ar vi alla som jobbar nu valdigt schletna. Den som verkar piggast ar Tim, kocken, som var genial och inte gick och la sig alls. Sa, bara 5 1/2 timme kvar tills jag far sova lite da.

Men det ar ju sjukt att man kommer in i vardagsrutiner sa fort alltsa. Istallet for att sitta hemma i Sverige och sova, ata,jobba sa ar jag pa andra sidan jorden och gor precis detsamma. Fast storre del jobba, mindre del sova. Och aven fast jag jobbar sa mycket sa ar det ju sa satans dyrt har att man inte blir direkt stormrik pa kuppen. Aven fast det kanns sa ibland for man far lon varje vecka, varannan pa vissa stallen. Sen att man ar ute i ingenstans gor ju inte att saker och ting blir billigare. Det ar ju en aning sinnessjukt att det kostar ungefar 150kr for en kebabrulle och en cola. =P haha.

Men ja igar var sjukt kul. En hemmafest, i en lodge nagonstans har bakom. Och jag vet inte varfor, men det verkade som att de flesta tjejerna helt plotsligt borjade hangla med varandra. Jag sag minst tre par, undrar vad som hande dar egentligen. Och har i Thredbo sa finns det inga poliser, de narmsta ar i Jindabyen, och dom kom och skickade hem oss igar. Det tyckte jag var lite smaroligt. Det var lite som i cops, eller dom trodde iaf att dom var skitcoola med sina ficklampor och allt. Sen ar det ju sa att alla i oz roker pa, konstant. Sa det fanns ju en hel del illegala substanser bland alla manniskor (typ 50), sa vissa blev ju lite radda. Men det gick bra, forutom nar Brendon av nan anledning borjar springa sa mycket han orkar. Tydligen var det for att han hade kissat ute, men det verkade ju valdigt allvarligt nar han borjade springa. Sa han blev satt i polisbilen men han kom tillbaka till big brother typ 10 minuter efter mig. Imponerande att polisen kom anda fran Jindy. Men roligt var det! =)

Ikvall sa ska vi ga ut och kaka lite, som vanligt pa mandagar. Ikvall ska vi till en brazilian bbq restaurang och tydligen sa far vi aven med oss basta Julian, om han nu far kvallen ledig. Ska nog svalta mig hela dagen sa jag orkar riktigt mycket =P haha.

Nu maste jag ga och gora mig lite kaffe, annars somnar jag vilken sekund som helst!

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback