Bättre sent än aldrig.

Gud vad jag älskar mitt jobb!

Det finns inte ord som förklarar hur trött jag är varje dag när jag kommer hem, men det är ju iaf inte en sekund utan att jag har nåt att göra när jag är där. Dagarna går så fort, med undantag från igår som gick ovanligt långsamt. haha

Det är ju ett helt vanligt hotellreceptionsjobb, men till skillnad från de andra hotellen jag varit på så lever jag verkligen med den här produkten. Jag är stolt över hotellet, allt vad det står för och allt vad det har att erbjuda. Jag kan ärligt säga att vi har den bästa lunchen på hela vasagatan utan att egentligen överdriva. Egentligen eftersom jag inte har provat precis alla :P Även fast jag måste gå upp halv 5 för att hinna till passet som börjar 7 och att jag kommer hem halv ett på natten när jag slutar 11 så älskar jag det. Även fast jag ser ut som nån 80-talsnisse i min kavaj och knappt når över disken så njuter jag av varje sekund. Vi har alltså haft öppet i snart tre veckor och jag har redan mina stammisar som kommer till mig, jag har fått så mycket positiv feedback från ledningen och kollegor att jag nästan börjar gråta för att jag är så rörd. Jag har tillochmed fått så mycket förtroende att jag är en av två som är ansvarig för vår lilla shop. Den är inte mycket att hänga i julgranen, men bara att de vågar lägga det i mina händer gör mig glad.

Om en månad eller nåt så kommer jag att kunna alla rutiner och allt kommer att falla på plats mer och mer, för även fast det är roligt och allt det så självklart är det sjuukt mycket att kunna när man står i en reception. Det är rätt sjuka frågor man får ibland alltså. =)

Sen är ju jag en aning kändiskåt, så att jobba på stockholms nyaste hotell är ju lite av en guldgruva. Tyvärr får jag ju inte på det här viset säga vilka som är där men jag har stött på några, i mina ögon, pärlor. Bland annat kört en av fotbollssveriges största stjärnors bil, strax efter att jag checkade ut honom. Senast idag så var en av de få svenska vinnarna av eurovision song contest vinnarna där så vi småpratade lite. =)

Sen får vi rätt mycket freebees också så i fredags var jag och min kära kollega Calle på balett, inte alls my cup of te. Där satt jag bredvid simon och tomas (inredningsnissarna), fatta lyckan! haha.

Imorrn ska jag vara lite ledig och ladda inför en rätt jobbig helg. Fullbokat varje dag, ohc jag jobbar kvällspass, HEJ 250 incheck fredag och lördag.

Sleepy time! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vad kul det låter! Vad roligt att du trivs så bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback